thumbnail image
broken image
broken image
broken image

Pedalenpret

  • Amsterdam routes 
    • Tot 60 km
    • 60 -100 km
    • Meer dan 100 km
  • Meer routes
  • Statistiek
  • Foto & video
  • Onderweg
  • Blog
  • …  
    • Amsterdam routes 
      • Tot 60 km
      • 60 -100 km
      • Meer dan 100 km
    • Meer routes
    • Statistiek
    • Foto & video
    • Onderweg
    • Blog
    broken image
    broken image
    broken image

    Pedalenpret

    • Amsterdam routes 
      • Tot 60 km
      • 60 -100 km
      • Meer dan 100 km
    • Meer routes
    • Statistiek
    • Foto & video
    • Onderweg
    • Blog
    • …  
      • Amsterdam routes 
        • Tot 60 km
        • 60 -100 km
        • Meer dan 100 km
      • Meer routes
      • Statistiek
      • Foto & video
      • Onderweg
      • Blog
      broken image
      • Handig onderweg

        Veren, treinen, water en wind

      • broken image

        Onderweg water tappen

        Om mijn bidon gevuld te houden, gebruik ik sites en apps om een van de talloze watertappunten te vinden. Je vindt ze op heel veel treinstations. Andere vind je via sites of een app. Bijv. kraanwatertappunten.nl, maar die blinkt niet uit door gebruiksvriendelijkheid. Ook drinkwaterkaart.nl is niet heel erg handig, zeker niet op mobiel. Gelukkig is er drinkwaterspots.nl die dezelfde data overzichtelijk maakt in een app.

        drinkwaterspots.nl
        broken image

        Veren

        Met alles wat ik handig vind aan Strava: toch een minpunt. Veel ponten worden niet herkend en dat maakt het maken van fietsroutes in waterrijk Nederland lastig. Soms gebruik ik voor basis routeplanning de ANWB knooppunten planner, die herkent pontjes en neemt de oversteek op in de route. Die zet ik dan met een GPX bestand alsnog in Strava. Een andere manier is om de site van de Vereniging Vrienden van de Veerponten te gebruiken en de oversteken handmatig in de Strava-route te zetten.

        veerponten.nl
        broken image

        Fiets mee in de trein

        Het kan uitdagend zijn: de tijden dat die mee mag zijn beperkt, zo ook het aantal plaatsen. Als het niet de spuigaten uitloopt, gedogen NS conducteurs het een en ander. Ik probeer als het enigszin wil om de trein niet te gebruiken om eind van de middag weer richting huis te gaan, zeker niet in het weekend. En sprinters hebben qua fietsen de voorkeur: er zijn vaak meer plekken dan in 'gewone' treinen. Overigens ben ik in al die jaren maar één keer blijven staan, maar vond ik op de volgende trein alsnog een plekje. Bij verstoringen ben je de sjaak: bij alternatief busvoervoer is er geen plek voor je fiets. Eén keer had ik het plan de trein te nemen, maar kwam er op tijd achter dat die niet reden... Gelukkig was het mooi weer.

        ns.nl
        broken image

        Wind en regen

        Behalve Buienradar gebruik ik bij de planning van elke rit wel de Windfinder. Die geeft wat nauwkeuriger aan dan Buienradar hoe de windkracht en richting zich in de loop van de dag ontwikkelen. Ik fiets bij rondjes graag op de terugweg met wat wind mee.

        windfinder.com

      Pedalenpret - fietsroutes rond Amsterdam

      met gratis GPX downloads

        Cookie Gebruik
        We gebruiken cookies om een vlotte browse-ervaring te garanderen. Door verder te gaan gaan gaan we ervan uit dat u het gebruik van cookies accepteert.
        Leer meer